Wykorzystaj efekt pierwszego wrażenia !

Masz tylko jedną szansę na wywarcie pierwszego pozytywnego wrażenia. Efekt pierwszego wrażenia okazuje się bowiem bardzo trudny do zatarcia. Nieruchomość, tak jak każdy produkt, wywołuje emocje u kupującego, a to właśnie emocje kierują ludźmi przy podejmowaniu decyzji. Dlatego aby Twoja nieruchomość wywierała wyłącznie pozytywne emocje PRZYGOTUJ JĄ DO PREZENTACJI.

Odpowiednie przygotowanie nieruchomości zauważalnie jest potrzebne szczególnie w nieruchomościach, które oglądane są przez wielu potencjalnych kupujących lecz żaden z nich nie decyduje się na zakup. Oznacza to, że zachęciła ich oferta i dobra cena, jednak zniechęca sama nieruchomość.
Pamiętaj, iż nieruchomość przygotowana do sprzedaży (wynajmu) staje się produktem atrakcyjnym dla nabywców.
W celu przygotowania Twojej nieruchomości do sprzedaży (wynajmu) niezawodnym rozwiązaniem będzie zatrudnienie specjalistów, którzy wskażą, doradzą, ewentualnie oszacują koszty oraz pomogą przygotować nieruchomość. Natomiast starając się samemu ją przygotować, zastosuj się do poniższych wytycznych:
Skorzystaj z trywialnej zasady „4 P" czyli:  "POSPRZĄTAĆ, POMALOWAĆ, POPRAWIĆ I PRZEWIETRZYĆ – pamiętaj, że nic tak dobrze nie sprzedaje jak czystość, schludność, ład i porządek.

Posprzątajmy - pomóż swojemu pośrednikowi w właściwy sposób zaprezentować swoją nieruchomość. Ład i porządek czyni twoje mieszkanie atrakcyjniejszym. Starannie zatem wysprzątajmy nasze pomieszczenia, odmalujmy ściany, jeśli są brudne. Pamiętajmy, że biała farba ma nieoceniony wpływ na wartość rynkową. W pomieszczeniach jasnych, dobrze doświetlonych, w których panuje ład i harmonia czujemy się lepiej, bardziej komfortowo.

Usuńmy wszelkie usterki – cieknący kran może przyprawić niejednego o ból głowy, odstająca listwa przypodłogowa, odrapane lub piszczące drzwi czy zwisające klamki – wszystko to, do czego z czasem przywykliśmy i przestało nam przeszkadzać w naszym otoczeniu, zupełnie inaczej postrzegane jest przez Kupującego.

Zadbajmy o świeże powietrze, miły zapach – planujmy racjonalnie przygotowywanie potraw w dniu prezentacji.
Starajmy się zniwelować wydzielany zapach naszych pupili, wyczyśćmy ich legowiska i kuwety, a przed każdą wizytą przewietrzmy dokładnie nasze mieszkanie. Niech nasza nieruchomość kojarzy się z czystym, świeżym powietrzem i lekko unoszącym się miłym zapachem na przykład świeżo zaparzonej kawy.

Zadbajmy o bezpieczeństwo naszych gości – zapewnijmy właściwe doświetlenie pomieszczeń. Niech brak światła zwłaszcza na klatce schodowej, w piwnicach, pomieszczeniach gospodarczych nie będzie przyczyną spowodowania wypadku naszych niewtajemniczonych gości. Usuńmy kable, śliskie dywaniki, a ze schodów wszelkie przedmioty, które powodują zawężenie ich powierzchni. Naprawmy zepsute gniazdka elektryczne, a fruwające papugi trzymajmy na czas prezentacji w klatkach.

Odpersonalizowanie nieruchomości - bardzo ważnym czynnikiem dla Kupującego wpływającym na łatwość  odnalezienia się w nowym otoczeniu oraz wyobrażeniu aranżacji pomieszczeń według własnego gustu i upodobań jest jej odpersonalizowanie, czyli pozbawienie cech indywidualnego człowieka i dopasowanie możliwie do każdego. Starajmy się zatem schować swoje rzeczy osobiste i zbędne przedmioty. Dzięki temu uzyskamy efekt neutralnego pomieszczenia, jednocześnie ukazując potencjał nieruchomości.

Nastrój i spokój – jak wiemy hałas i szum niekorzystnie wpływa na nasze samopoczucie i komfort przebywania w pomieszczeniu. Zadbajmy podczas prezentacji o spokój i ciszę. Wyłączmy telewizor, ograniczmy do absolutnego minimum ilość osób przebywających w pomieszczeniu, tak aby docierające bodźce nie zakłóciły naszym gościom możliwości skoncentrowania się na nieruchomości.

Zapraszająca posesja – zadbany, skoszony trawnik zawsze wzbudza zachwyt a oprócz swych walorów estetycznych zapewni zainteresowanemu możliwość swobodnego poruszania się po posesji i zaznajomienia się z nią w całości. Nie prezentuj swej nieruchomości (zwłaszcza tej niezamieszkałej) z zapuszczonymi pokrzywami. Jeśli nie stworzysz możliwości zaprezentowania, klient zrezygnuje z chęci zapoznania się z nią.

Nie bądź wrogiem własnej sprzedaży – nie chwal, nie gań. Pozwól zapoznać się z nieruchomością i odpowiedz na zadane pytanie.

Zanim przystąpisz zatem do oferowania swojej nieruchomości, poproś o opinię specjalistę, który mając wiedzę i doświadczenie pomoże dostrzec, wskazać i doradzi w jaki sposób - tanim nakładem pracy i kosztów - można poprawić wizerunek Twojej nieruchomości.

Nie przepraszaj podczas prezentacji za niedociągnięcia swojej nieruchomości, nie wskazuj jak można wykorzystać jej potencjał – po prostu POKAŻ TO!

Małgorzata Nolewajka - Barlożek
Krajowy Ekspert Wizażu Nieruchomości